.:دانشجویان برق کنترل-دانشگاه علامه فیض کاشانی :.

Student electrical control- Allama Faiz Kashani University

.:دانشجویان برق کنترل-دانشگاه علامه فیض کاشانی :.

Student electrical control- Allama Faiz Kashani University

خدایا گوش کن به التماسهای من




گوش کن به التماسهای من
شرمسارم که با حال مستی به سوی تو کرده ام دست نیاز دراز
مرا گوش کن ، مرا بپذیر که جز تو ندارم قبله ای برای نماز

فقط کنترلی ها بخوانند!

سلام دوستان خوبم...

چند وقتیه که بخاطر حرفای بعضی از اساتید یا بچه های دیگر گرایشها ، حس میکنم شاید بعضی از بچه های کنترل از اینکه کنترل رو انتخاب کردند پشیمون باشند. فکر میکنم دلیلش این باشه که از گرایشمون اطلاعات کافی نداریم.

همونطور که میدونید قدرت اصول و بیس برق هستش. پس حتی یه کنترلی باید با درسای ماشین، مدار فرمان و رله حفاظت آشنا باشه. در اینصورت خواهید دید که یک کنترلی نسبت به یک قدرتی چقدر تواناتره.

کنترل یعنی اتوماسیون. پیچیده ترین سیستمی که یک قدرتی میشناسه رو یک کنترلی میتونه بصورت کاملا اتوماتیک و بدون نیاز به وجود یک اپراتور طراحی کنه. یک نیروگاه که افتخار قدرتیاست امکان نداره بتونه به کار بیفته و به شبکه متصل بشه اگه یک مهندس کنترل بالا سرشون نباشه. اینکه یک ژنراتور در یک نیروگاه بتونه راه بیفته و به سرعت سنکرون برسه و به فرکانس شبکه برسه و ولتاژش ثابت بمونه و... کارای کنترلی ای هستش که باید انجام بشه.

همونطور که گفتم قدرت بیس برق هستش. بیس هر علمی لایتغیره ولی کنترل پویاست و جای پیشرفت داره. هر روز دستگاه های جدید برای ارتقاء سطح کنترل ماشین ها و ادوات به بازار میاد و بنابراین یک کنترلی باید با علم روز پیش بره.

اینو بدونید که کسی که میگه قدرت آره و کنترل نه یا اطلاع کافی نداره یا از روی حسادت و لجاجت اینو میگه.

پس اعتماد بنفس داشته باشیم و خوشحال باشیم که رشته و گرایشمون top هستش.


شاد باشید

السلام علیک یا ثارالله


حسین جانم!

دست من گیر

که این دست همان است

که من سال ها

از غم هجران تو بر سر زده ام ...

                        

صلی الله علیک یا أبا عبدالله ...

صلی الله علیک یا أبا عبدالله ...

 

جملات زیبا گیله مرد


 بیایید درماه محرم اگر زنجیرمیزنیم...

قبل ازآن زنجیرغفلت ازپای خود بازکرده باشیم  ...

 اگر که سینه میزنیم ...

قبل از آن سینه دردمندی را از غم و آه پاک کرده باشیم ...

 خوب است اگر اشکی میریزیم، اما قبل از آن اشک از چهره ی مظلومی پاک کرده باشیم  ...

آن وقت می توانیم با افتخار بگوییم : یا حسین (ع )

اطلاعیه . . .

با عرض سلام خدمت همکلاسی های عزیز

طبق گفته خانوم فتاحپور کلاس سه شنبه استاد کلهر برگزار میشود

با تشکر

یادش بخیر!

سلام دوستان...

راستش امروز دوباره رفتم اولین پستایی که بچه ها در ابتدای عضویتشون توی وبلاگ گذاشته بودند رو بازدید کردم.

از نظرات و تعدد پستها شور و نشاط بچه ها موج میزد. وقتایی که تا کلاس تعطیل میشد همه میریختیم توی سایت دانشگاه تا سری به وبلاگمون بزنیم. از پستهایی که مربوط به " زمان رفع اشکال نقشه کشی و مشاعره و صندلی داغ و دعا برای مادربزرگ آقای پردل و عکس یادگاری بچه ها در ترم 1 " گرفته تا...

اون روزهایی که بچه ها توی خوابگاه کلیپ طنز میساختند و میذاشتند برا DN ، کل کل ها بین خانوما و آقایون، چت روم وبلاگ و  feiz-ctrl90.loxblog.com

روزایی که بخاطر بحثای زیاد همه همدیگرو به آرامش و صمیمیت و اتحاد دعوت میکردند.

اون شور الان دیگه نیست. روزایی بود که حسن بنر میذاشت که" به دلیل به روز بودن سایت از صفحات دیگر نیز بازدید فرمایید" در حالی که الان با وجود این لیست نویسندگان بلند بالا، عملا 2-3تا نویسنده بیشتر نداریم. حالا دلیلش میتونه کم کاری بروبچه های نویسنده یا تفاوت اخلاق بچه ها با هم یا کلیشه ای شدن وبلاگ و یا سنگین شدن درس ها(که این مورد درباره بچه های ما صدق نمیکنه!!) باشه.  توی همه جا هم این مشکلات بطور طبیعی وجود داره .

ولی اون روزا با همه خاطرات تلخ و شیرینش گذشت و الان حداقل خاطراتش برامون مونده که میتونیم مرور کنیم. مراقب باشیم که از این نصفه باقیمونده باهم بودنمون حداقل یه خاطره برامون بمونه.

بد نیست وقت کردید پستهای صفحه 90 به این طرف رو بخونید.

درود بر آینده.

محض خنده

روایت است روزی یکی از مریدان بر شیخ وارد شدندی و وی را مشغول گشت و گذار در اینترنت با Internet Explorer دیدندی، مرید گفت یا شیخ این چه سِر است که از Firefox یا Chrome استفاده نمی کنندی؟
لااقل از Opera یا Safari استفاده کنندی. شیخ خشمگین شد و لپ تاپ خویش از پهنا بر حلقوم مرید داخل کرده، فرمود: بـــــــُز....! مگر نمیدانی که ریاضت کشیدن از عادات مردان خدا بودندی؟؟ مرید که این بشنید، خشتکش بالا کشیده، نعره زنان به سمت رایانه خویش شتافت و Windows 7 64 bit Ultimate خود را پاک نمود و تا آخر عمر از DOS و Windows Me استفاده کردتا رستگار گردد..

.

یکی از سوالاتی که الان ذهن منو ۸بانده آسفالت کرده اینه که چرا لنز دوربین دایره س ولی عکسی که میگیره مربعه ؟؟؟

.

همیشه آرزوم این بود مخاطب خاصم بهم خیانت کنه و عکساشو بندازم تو شومینه بسوزه ولی خوب اولا که عکساشو ندارم ، دوما من اصلا مخاطب خاص ندارم و سوما هم بین خودمون بمونه ، شومینه هم نداریم !

.

به ﺑﻌﻀﯿﺎ ﻫﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﮔﻔﺖ :

ﺗﻮﺭﻭ ﺟﺎﻥ ﻣﺎﺩﺭﺕ ۲ﺗﺎ ﺳﺎﻧﺪﯾﺲ ﺑﮕﯿﺮ ﺑﺮﻭ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﺧﻮﺩﺕ ﺧﯿﻠﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﺑﺪﻩ !

.

عاقا یه بار ابتدایی یه نفر از اداره اومده بود ازمون تست بگیره نوبت من که شد یه عکس نشونم داد توش۳ تا گاو بود گفت چند تا گاو توی این عکس هست؟ من فکر کردم حتما یه نکته‌ای باید توش باشه دیدم یه دونه‌شون کوچیک‌تره پیش خودم گفتم این حتمن گوساله‌س بهش گفتم ۲تا، در حالی که چشماش ۴ تا شده بود گفت پسرم بیشتر دقت کن از اول درست بشمار!!

نگا کردم سریع گفتم: یکی؟؟! احتمالا فک کرد معلول ذهنیم چون بدونِ هیچ حرف یا عکس العملی رفت سراغ نفر بدی :| !!